Waar ik zelf heilig van overtuigd ben als het op buikspieren aankomt is het doen van compound oefeningen. Maar op sommige dagen wil je je buikspieren afzonderlijk toch gewoon iets zwaarder aanpakken. En daarom snap ik dat je één training besteed aan het doen van een goede ab workout.

En eigenlijk heb je daar helemaal niet veel voor nodig, alleen een zogeheten ‘ab wheel’. Je weet wel, dat wieltje waar vaak de uber fanatieke sportschool gangers mee bezig zijn. Vaak slingeren ze wel ergens rond in de zaal, maar anders zijn ze online ook te vinden. Mooi handig voor een buikspier kwartiertje voordat je naar bed gaat.

Goed. Dat wieltje dus. Een compound oefening eigenlijk, aangezien je ook je schouders meetraint. Score! Het lijkt vrij makkelijk, maar daar verkijk je je op. Wat voor mij werkt is dat ik mijn voeten tegen een muur aan plaats. Op deze manier kun je makkelijker je balans houden. Zeker wanneer je helemaal uitgestrekt bent en je met alle kracht weer terug in de begin positie komt.

Op deze website zie je door middel van een video hoe je de oefening het beste kunt doen. Houd je rug wel goed in de gaten, en probeer je heupen omhoog te houden. Op deze manier overbelast je ze niet en span je op de juiste manier je spieren aan.

 

Bron uitlichtende foto